Ακυρώνει τα δρομολόγια στη Σαντορίνη το Sun Princess λόγω συνωστισμού των κρουαζιερόπλοιων

Για την Princess Cruises προέχει η καλή εμπειρία των πελατών της.

Αναστάτωση έχει προκαλέσει στον επιχειρηματικό κόσμο και την τοπική κοινωνία της Σαντορίνης η είδηση ότι το Sun Princess της Princess Cruises ανακοίνωσε τη ματαίωση των δρομολογίων του στο νησί για το 2024. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα και πολυτελέστερα κρουαζιερόπλοια, με τους επιβάτες του να αφήνουν αρκετά χρήματα στην τοπική κοινότητα κατά την επίσκεψη τους.

Οι λόγοι της ακύρωσης

Σύμφωνα με δημοσίευμα, η εταιρεία Princess Cruises ενημέρωσε τους πελάτες που έχουν κάνει κράτηση σε επερχόμενα ταξίδια του νέου πλοίου για μια αλλαγή στο δρομολόγιο, ότι δηλαδή δεν θα επισκεφτούν τη Σαντορίνη, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί.

«Παρακαλείστε να σημειώσετε ότι υπάρχει μια αλλαγή στο προγραμματισμένο δρομολόγιο μας. Λόγω συμφόρησης των κρουαζιερόπλοιων, δεν θα επισκεφθούμε πλέον τη Σαντορίνη στην Ελλάδα. Ζητούμε συγγνώμη για την ταλαιπωρία και την απογοήτευση που μπορεί να προκαλέσει αυτή η αλλαγή».

Σύμφωνα με την εταιρεία, το πλοίο θα επισκεφθεί αντί της Σαντορίνης τα Χανιά.

Η συμφόρηση των κρουαζιερόπλοιων δεν προσφέρει ευχάριστη εμπειρία στους επισκέπτες

Ο λόγος που αναφέρεται στην ενημέρωση είναι η «συμφόρηση των κρουαζιερόπλοιων», η οποία υποδηλώνει μια λιγότερο ευχάριστη εμπειρία για τους επισκέπτες.

Το Sun Princess ήταν προγραμματισμένο να επισκεφθεί τη Σαντορίνη εκ νέου στις 11 Ιουνίου 2024. Εκείνη την ημερομηνία, τέσσερα άλλα πλοία έχουν επίσης προγραμματιστεί για το λιμάνι: το Star Clipper, το Costa Fascinosa, το MSC Divina και το Odyssey of the Seas.

Αν προσθέσουμε τη χωρητικότητα των 4.300 επισκεπτών του Sun Princess, αυτό σημαίνει ότι περισσότεροι από 17.000 ταξιδιώτες κρουαζιέρας θα επισκέπτονταν την ίδια ημέρα. Η Σαντορίνη έχει μόνιμο πληθυσμό περίπου 15.500 κατοίκων.

Τα Χανιά αναμένουν την ίδια ημέρα με το Sun Princess και το Azamara Pursuit της Oceania. Αυτό σημαίνει ότι μια κοινότητα 111.000 κατοίκων θα έχει στις 11 Ιουνίου περίπου 5.000 επισκέπτες κρουαζιέρας.

Τα μικρότερα πλήθη σημαίνουν ότι οι επισκέπτες κρουαζιέρας μπορούν να επιλέξουν τις εκδρομές στην στεριά χωρίς να ανησυχούν ότι οι ταξιδιωτικοί πράκτορες θα είναι κλεισμένοι. Θα έχουν έτσι περισσότερες ευκαιρίες να απολαύσουν τα αξιοθέατα, αλλά και τα εστιατόρια και τα καταστήματα χωρίς να νιώθουν συνωστισμένοι.

Όταν οι επισκέπτες κρουαζιέρας έχουν μια δυσάρεστη εμπειρία στο λιμάνι, μπορεί να κατηγορήσουν την εταιρεία της κρουαζιέρας, αλλά μια τέτοια αλλαγή δρομολογίου μπορεί να ανακουφίσει το ζήτημα και να εξασφαλίσει μια πιο ευχάριστη ημέρα για όλους τους ταξιδιώτες, αναφέρει το δημοσίευμα.

Η μη εφαρμογή του Berth Allocation στη Σαντορίνη και οι συνέπειες

Σε προηγούμενο δημοσίευμα, είχαμε αποκαλύψει πως τα τελευταία χρόνια δεν εφαρμοζόταν το όριο των επισκεπτών της κρουαζιέρας στο νησί.

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να δημιουργείται κομφούζιο στο λιμάνι του Αθηνιού, το παλιό λιμάνι των Φηρών και το τελεφερίκ, με ατελείωτες ουρές αναμονής. Το ίδιο ίσχυε για τους δρόμους του νησιού και τα σοκάκια των Φηρών, της Οίας και των παραδοσιακών οικισμών, που γέμιζαν από επισκέπτες με αποτέλεσμα να προκύπτουν διάφορα προβλήματα, δημιουργώντας αρνητική εμπειρία στον επισκέπτη και χιλιάδες καθόλου κολακευτικά σχόλια για το νησί που κάνουν τον γύρo του κόσμου στα κοινωνικά δίκτυα.

Σύμφωνα με την ενημέρωση που είχαμε σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου του Δημάρχου Θήρας Νίκου Ζώρζου, στις συναντήσεις που είχε ο Δήμος με τις εταιρείες κρουαζιέρας, προσπάθησαν να βρουν από κοινού μια λύση ώστε να ισχύσει, στον βαθμό που είναι εφικτό, το όριο των 8.000 επισκεπτών ημερησίως καθώς μέχρι σήμερα δεν εφαρμοζόταν το Berth Allocation και το όριο των ταυτόχρονων επισκεπτών. Παρά τις προθέσεις, δεν φαντάζει εφικτό να τα καταφέρουν, τουλάχιστον για το 2024, όπως έχουν διαμορφωθεί τα δρομολόγια που θα προσεγγίσουν το νησί. Οι δικές μας πληροφορίες λένε ότι η κρουαζιέρα αποβιβάζει στο νησί πολύ περισσότερο κόσμο από το όριο που θέλει να θέσει ο Δήμος.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Ζώρζος, οι εταιρείες κρουαζιέρας ήταν θετικές στο Berth Allocation και θα γινόταν προσπάθεια από την πλευρά τους να διατηρήσουν ένα όριο καθώς το ζητούμενο και για τις ίδιες είναι να έχουν οι πελάτες τους την καλύτερη δυνατή εμπειρία όταν επισκέπτονται έναν τόπο. Οι πληροφορίες μας λένε ότι έχουν αρκετούς δυσαρεστημένους πελάτες που κάνουν παράπονα για την εμπειρία που βιώνουν στη Σαντορίνη.

Τι συνέβη με το Sun Princess στη Σαντορίνη

Το Sun Princess είναι καινούργιο πλοίο και έχει ήδη αρκετές αλλαγές στο δρομολόγιο του. Για παράδειγμα, είχε προγραμματιστεί να επισκεφθεί τη Σαντορίνη στο παρθενικό του ταξίδι, η επίσκεψη όμως ακυρώθηκε λόγω τεχνικών προβλημάτων. Λόγω «τεχνικού προβλήματος» ακυρώθηκαν και άλλα δύο προγραμματισμένα δρομολόγια στο νησί.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του santorinimagazine, στο τελευταίο του δρομολόγιο στη Σαντορίνη τον Μάρτιο υπήρξε αναστάτωση για το πώς θα εξυπηρετούνταν. Το πρόβλημα ήταν το ύψος του πλοίου που δεν επιτρέπει την έξοδο των επιβατών με τον τρόπο που γίνεται συνήθως, δηλαδή με τις λάντζες που μεταφέρουν τους επισκέπτες στο λιμάνι του Αθηνιού και τον όρμο των Φηρών. Για τον λόγο αυτό χρησιμοποιήθηκε ειδική πλατφόρμα. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το ίδιο πρόβλημα αντιμετώπισε Sun Princess και σε άλλα λιμάνια, όπως στον Πειραιά.

Πέρα από τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πλωτές πολιτείες στην προσπάθεια τους να προσεγγίσουν τα λιμάνια και να αποβιβάσουν τους επιβάτες τους, τα οποία, όπως είδαμε, υπάρχει τρόπος να λυθούν, προτεραιότητα για τις εταιρείες κρουαζιέρας είναι η εμπειρία που θα αποκομίσουν οι επιβάτες.

Η εφαρμογή του Berth Allocation και το όριο των επισκεπτών δεν είναι άποψη, είναι ανάγκη, και δεν είναι λίγες οι ευρωπαϊκές πόλεις που όχι μόνο το εφαρμόζουν, αλλά έχουν λάβει αποφάσεις που ρυθμίζουν ακόμη περισσότερο τις ροές.

Στη Σαντορίνη όμως δεν μπορούν να εφαρμοστούν αποφάσεις όπως το εισιτήριο εισόδου που επέβαλλε η Βενετία με σκοπό να αποτρέψει κάποιους επισκέπτες, καθώς απουσιάζει το θεσμικό πλαίσιο για μια τέτοια απόφαση, ανέφερε στην πρόσφατη συνέντευξη Τύπου ο Νίκος Ζώρζος.

Γνωρίζοντας την εικόνα των κρατήσεων στο νησί, τα πράγματα για τη Σαντορίνη δεν είναι ευοίωνα για φέτος. Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι έχουμε αισθητή μείωση στις κρατήσεις και ο κόσμος που πρόκειται να φτάσει το νησί σε μεγάλο βαθμό δεν είναι αυτός που θα επισκεφθεί ένα εστιατόριο, ένα κατάστημα, έναν αρχαιολογικό χώρο, ένα οινοποιείο κ.λπ.

Η επιχειρηματική κοινότητα της Σαντορίνης και οι φορείς πρέπει να δουν σοβαρά τι πρέπει να γίνει για να διορθωθεί η εικόνα του νησιού και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει, με σχέδιο και όχι προσωρινές λύσεις.

Το παράδοξο είναι ότι παρά τα μηνύματα, υπάρχουν φωνές που προσπαθούν να καταρρίψουν την έννοια του υπερτουρισμού, μιλώντας για «σημειακό συνωστισμό». Ξεχνούν ότι ο «υπερτουρισμός» δεν υποδηλώνει απαραίτητα πολύ κόσμο σε έναν τόπο, αλλά την αδυναμία να ανταπεξέλθουν οι υποδομές του, την αδυναμία να εξυπηρετηθεί ο επισκέπτης, την κακή εμπειρία που αυτός αποκομίζει, το κυκλοφοριακό πρόβλημα, την κακή ποιότητα ζωής των κατοίκων, την έλλειψη νερού, τις διακοπές ρεύματος, την αδυναμία διαχείρισης των απορριμμάτων που αφήνουν οι τουρίστες, την ανεξέλεγκτη δόμηση προκειμένου να ανταποκριθεί αυτή στη ζήτηση και τόσα άλλα κακά που δεν θα θέλαμε να δούμε.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (UNWTO) ορίζει το φαινόμενο του υπερτουρισμού ως εξής «τον αντίκτυπο του τουρισμού σε έναν προορισμό ή σε μέρη του, που επηρεάζουν υπερβολικά την αντιληπτή ποιότητα ζωής των πολιτών ή/και την ποιότητα των εμπειριών των επισκεπτών με αρνητικό τρόπο». Για την πάταξη του προτείνει 11 στρατηγικές και 68 μέτρα για την κατανόηση και τη διαχείριση της αύξησης των επισκεπτών.

Πηγή: Santorini Magazine

Related Posts

Λειψυδρία στη Σίφνο: Η αβάσταχτη ομαλότητα του κατεπείγοντος
Σέριφος: Πέντε χρόνια για να κλείσει το κράτος ένα παράνομο beach bar
Υπερτουρισμός: Τι κάνουν οι άλλες χώρες